JÁ, BĚŽEC – blog

Facebook icon Twitter icon Twitter icon

Volkswagen Maraton Praha 2013

Blog  >  Moje závody  >  We Run Prague 2013

12. 5. 2013

Vzdálenost: 42,195 km
Výsledný (reálný) čas: 3:54:25 hod.
Tempo: 5:33 min/km

Neutrální pocit
 

Průběh závodu

Plán byl zaběhnout ideálně za 3.30 hod., ale nezlobil bych se ani za 3:40- hod. Ale člověk míní, život mění. Až do pětadvacátého kilometru jsem to měl krásně rozběhnuto („půlka“ mírně přes 1.40 hod.; a dokonce jsem si říkal, že za chvíli bude čas začít už „něco běžet“). Drobná rezervička, která mi umožnila na občerstvovačkách přejít do chůze a v klidu se posilnit. Mojí specialitou byl banán obalený v soli, do toho občas iontový nápoj a samozřejmě voda. Jídlo jsem v tréninku neměl vyzkoušené, ale vypadalo to, že mi to pomáhá. A snad i jo. Po celý závod žádný problém přímo se žaludkem. To spíš po závodě…

Již brzy po startu jsem potřeboval zase „na malou“, ale říkal jsem si, že to chvíli vydržím. Nakonec jsem se rozhodl odskočit si na 30. kilometru. Osudová chyba. Po vyprázdnění močového měchýře se mi nějak pohnula střeva, a „kousla“ se. Každý krok byl tak doprovázen řezavou bolestí. Chvíli jdu, chvíli stojím a masíruju podbřišek. Občas lepší, občas horší. Na 32. kilometru zase masíruji. Přiskočí ke mně z davu diváků nějaký Američan, poplácá mě po rameni a říká: „Come on.“ Moc mi to však nepřidalo. Bolest mi dost sil ubrala. Pak už to šlo ztuha. Dobíhá mě vodič na 3.45 hod. a utíká mi. Pak „pích“ v koleni. Leknu se, ale naštěstí to brzy přechází. Cestou pak vidím několik zkolabovaných lidí, někteří vypadají jako mrtví (brr), ale byli u nich záchranáři a neresuscitovali, takže snad „dobrý“. Rozplývá se i další posunutá meta na 3.50 hod.

Čtyřicátý kilometr asi tzv. maratonská zeď. Tělo mi jasně dává najevo, že prostě už nepoběží. U další občerstvovačky stojím chvíli pod sprchou. Zkouším více pít. Nic nepomáhá. Naštěstí už je cíl blízko. V Pařížské ulici se kousnu a běžím rychleji. Dobíhám.

Jak jsem dopadl

Reálný čas 3:54:25 hod. a nějaké drobné. Trochu zklamání, ale líbilo se mi to. I kdybych běžel bez bolesti, na 3.30 hod. jsem neměl. Měl jsem dobře natrénováno, ale na půlmaratón.

Několik slov k maratonu

Zjistil jsem, že naběhat 200 km a kousek měsíčně je na maraton málo. Pro dobré absolvování maratonu je potřeba naběhat několik běhů přes 30 km, možná i přes 35 km. Tělo se po 35. kilometru začně chovat opravdu jinak, a je dobré si to v tréninku vyzkoušet a připravit se na to.

Kam dál…

Seznam absolvovaných závodů. Každý závod je komentován podobně jako tento.

Fotografie z jednotlivých závodů.

Odkazy na všechny sekce, které se na stránkách nacházejí.

 

Já, běžec 2015—2016.
Úvod  |  Kontakt  |  Nahoru

TOPlist