JÁ, BĚŽEC – běhání

Facebook icon Twitter icon Twitter icon

Superkompenzační sacharidová dieta – průběh

Běhání  >  Trénink, zdraví, výživa  >  Superkompenzační sacharidová dieta – průběh

Publikováno 4. 10. 2015

Jelikož se (zhruba po roce a půl) připravuji na maraton, rozhodl jsem se opět nasadit superkompenzační sacharidovou dietu, i když jsem si po minulé zkušenosti říkal, že nikdy více. Bylo to totiž docela utrpení, ale myslím, že mi docela dost pomohla, proto doufám, že mi pomůže i teď. Na následujících řádcích přináším report z průběhu diety číslo 2.

Den první – 4. 10. 2015, neděle

Zřejmě tomu hodně pomohla vidina toho, co mě čeká, ale už od rána to pro mě začalo být nepříjemné, když jsem si uvědomil, že ke snídani nebude nic sladkého, ani jídlo, ani pití. Na dnešek jsem si naplánoval dvoufázový trénink. Po absolvování dopolední části jsem byl už docela hodně unavený (včera jsem po delší době absolvoval delší běh) a už to na mě padalo, spíše však po psychické stránce, když jsem si uvědomil, že sacharidů se najím až v úterý večer. Ale už mě pomalu začala pobolívat hlava a začal jsem mít sucho v puse, což jsou příznaky ketózy.

Během druhé fáze tréninku se už naplno projevila nastupující ketóza a já při běhu „narazil do zdi“ – náhlý extrémní pokles tempa.

Co se tréninku týká, jsem relativně spokojen. Co jídla, tak také. Určitě jsem se dnes dostal pod 20 gramů přijatých sacharidů. Jediná potravina, kterou jsem jedl a je v ní trochu více sacharidů byly pistácie. Ale měl jsem jich řádově jednotky, na chuť. Začínám být podrážděný a mít smíšené pocity.

Zítra mě navíc čeká dlouhý den v práci. Mám se tedy na co těšit…

Den druhý – 5. 10. 2015, pondělí

Ráno mám co dělat, abych vstal do práce. Nejhorší je představa, že se sacharidů dneska nenajím. Celý den jsem unavený a pobolívá mě trochu hlava, i když se snažím docela dost pít. Taky mi to moc nepřemýšlí a jsem podrážděný. Odpoledne mě už hlava bolí docela dost. K večeru se stav trochu zplepšuje. Už se těším na zítřek. Proti plánu jsem měl trénink pouze silový, protože jsem vážně nebyl schopen běžet.

Den třetí – 6. 10. 2015, úterý

Vstává se mi docela dobře. Vidina večerního „nafutrování se“ cukrama mě dodává sílu :-) Cestou z práce nakupuju sladkosti, rýži, … Čeká mě však ještě kratší intenzivní trénink, což mi trochu kalí radost z nákupu.

Při tréninku to hodně bolí, jako už dlouho ne, ale už se těším na večeři. Po doběhnutí se do sebe snažím dostat hodně sacharidů. Glykemická křivka stoupá strmě vzhůru a mě se zlepšuje nálada a vrací energie. Krásnej pocit. Tyto řádky píšu už bez ketózy.

Den čtvrtý – 7. 10. 2015, středa

 

Já, běžec 2015—2016.
Úvod  |  Kontakt  |  Nahoru

TOPlist