JÁ, BĚŽEC – běhání

Facebook icon Twitter icon Twitter icon

GARMIN Forerunner 620 — 3. část (přesnost měření, další funkce, výdrž baterie)

Běhání  >  Všechny recenze  >  Recenze běžeckého vybavení  >  Garmin Forerunner 620

Publikováno 26. 4. 2015

Přesnost měření

Přesnost měření je dobrá. Občas GPS trochu „ořízně“ nějakou zatáčku, ale to není nic neobvyklého. Samozřejmě také záleží na terénu, zda jde o město, les či volná prostrantsví a počasí. Výjimečně se mi stalo, že se sporttester zbláznil a naměřil zcela nesmyslné údaje.

Co se rychlosti „chycení“ satelitů týká, je to dost variabilní. Někdy to trvá i několik minut, někdy to je hned. Zdá se mi, že přístroj lépe chytá signál, když má v paměti uloženo méně minulých aktivit.
Rychlejšího připojení pak dosáhneme, pokud sportttester připojíme těsně před během k počítači (Internetu). Hodinky si tak stáhnou informaci o aktuální poloze satelitů a fix (připojení k satelitům) je pak rychlý.

S „ořezáváním“ zatáček je však docela problém u běhání na oválu. Naměřená je většinou nepřesná a pokud běháte intervaly, tempo je potom docela zkreslené. Při automatickém nastavení intervalů se pak stane, že musíte běžet třeba ještě 20, 30 metrů, než nastavenou vzdálenost uběhnete. Osobně to řeším tak, že hodinky zapínám a vypínám ručně a vzdálenost pak opravím v počítači.

Další funkce

Většina z nich se „otevře“ po propojení s hrudním pásem. Ten na těle dobře drží a i když ho cítíte, nic nepříjemného to není. Propojení s hodinkami je rychlé, bezproblémové a nedochází k výpadkům spojení. Pás reaguje na změny tepu velmi rychle a měření je také přesné.

Krom srdečního tepu díky pásu vidíte také kadenci (počet kroků za minutu), vertikální oscilaci, dobu kontaktu se zemí.

Z hodnot tepové frekvence Vám přístroj také vypočte orientační hodnotu VO2 max či poradí s dobou regenerace (ale tento údaj je nutné opravdu brát s rezervou).
Na základě hodnoty VO2 max pak sporttester předpoví časy na 5 km, 10 km, půlmaraton a maraton.

Z doslechu vím, že hrudní pás bývá často reklamován, protože mu prý nesvědčí statická elektřina vzniklá třením o běžecká trika. Tuto zkušenost však nemám a i když se k pásu nechovám zrovna nejšetrněji, nejeví ani známky opotřebení.

GARMIN Forerunner 620 jako tachometr na kolo

Díky GPS lze „šestsetdvacítku“ použít i jako cyklocomputer. Na obrazovku totiž lze nastavit také pole rychlosti – průměrné i aktuální. Vzhledem k tomu, že se hodnota aktuální rychlosti, stejně tak, jako hodnota aktuálního tempa, ukazuje se spožděním, ztrácí tento údaj trochu na hodnotě. Hodinky můžete mít při jízdě na ruce, lehce je ale připnete i na řidítka, pro větší komfort. Přeci jenom, koukat například při jízdě v terénu na ruku není nejbezpečnější.

Forerunner 620 na kole

Běhání na páse

Hodinky lze také použít při běhání na páse (bez připojení k GPS). Vzdálenost je pak měřena pomocí akcelerometru. Je to samozřejmě méně přesné než pomocí GPS, ale jako orientační údaj to stačí.

Na páse byla naměřena vzdálenost 2 km; sporttester naměřil 2,16 km. Vzhledem k tomu, že si myslím, že daný pás ukazuje trochu méně, přijde mi údaj z hodinek více odpovídající realitě.

Forerunner 620 na páse Forerunner 620 na páse
 

Další z užitečných funkcí je funkce Virtuální partner, kdy si nastavíte tempo, kterým má běžet (virtuální partner běží stále stejným tempem) a sporttester Vám ukazuje kolik v daném okamžiku ztrácíte nebo naopak získáváte na zadané tempo.

Hodinky nabízejí na běhání opravdu hodně funkcí, a budu chvíli trvat, než je všechny poznáte.

Výdrž baterie

Odpovídá udávaným hodnotám (10 hodin se zapnutým GPS, 6 týdnů v režimu hodinek).
Po roce intenzivního užívání odhaduji, že kapacita baterie je cca 80 %.

Klady a zápory

  • velké množství funkcí
  • nízká hmotnost
  • výborná ovladatelnost (i v rukavicích)
  • široký okraj ciferníku na úkor displeje
  • vzhledem k ceně nižší výdrž baterie (nelze použít na ultra)
 

« GARMIN Forerunner 620 — 2. část (připojení k počítači, software)
 

Já, běžec 2015—2016.
Úvod  |  Kontakt  |  Nahoru

TOPlist